HIZLARIEI BURUZ

 Albert Bastardas i Boada

Hizlariaz

Bartzelonako Unibertsitateko irakasle katedraduna, Hizkuntzalaritza Orokorreko sailean

Ikerketa esparruak: Soziolinguistika katalana, hizkuntzaren soziologia, hizkuntza-ukipena eta dinamika soziolinguistikoa, hizkuntza-ekologia, hizkuntza-iraunkortasuna, hizkuntza-subsidiaritatea, hizkuntza- normalizazio prozesuak, hizkuntza eta identitatea, Kataluniako eta Espainiar estatuko hizkuntza-aniztasuna, munduko hizkuntza-aniztasuna, immigrazioko hizkuntzak eta abar.

 

Iturria: http://www.ub.edu/ling/Albert1.htm

Erreferentziak
  • --------2005: Cap a una sostenibilitat linguistic. Angle Editorial. Barcelona.
  • --------1996: Ecologia de les llengues. Medi, contactes i dinámica sociolingüística. Ediciones Proa. Barcelona.
  • ------- 2003: “Ecodinámica sociolingüística: comparaciones y analogías entre la diversidad lingüística y la diversidad biológica”. Revista de Llengua i Dret., 39
  • Bastardas i Boada, Albert (ed.) 2004: Diversitats : llengües, espècies i ecologies. Empúries. Barcelona
     

 Jon Bollar

Hizlariaz

(Bilbo)

Euskal Herriko Unibertsitatean Irakasle eskolan diplomatua, Euskal Filologia adarrean.

Helduen euskalduntze eta alfabetatzean aritua, egun Hizkuntza Normalizazio Teknikari lanean dihardu.

Eusko Jaurlaritzaren Euskararen Aholku batzordeko kide.

UEMAko zuzendaritza batzordeko kide eta Aulestiko Udaleko alkate 2003. urtetik aurrera.

UEMAko lehendakari 2007 urtetik aurrera

Euskal Fondoko zuzendaritza batzordeko kide eta idazkari 2007. urtetik aurrera
 

  Xabier Ezeizabarrena Sàenz

Hizlariaz

(Madril)

Euskal Herriko Unibertsitatean Zuzenbide doktorea. Jurista, idazlea, politologoa eta abokatua. Administrazio eta Ingurumenaren Zuzenbidean espezializatua.

Ingurumeneko gaietan ikerketa ugari egin ditu eta Ingurumen Nazioarteko Gortean letratu izan da.

Eusko Ikaskuntzako Zuzenbide Sailaren koordinatzailea da eta Donostiako Udalean zinegotzi 2003. urtetik aurrera.

Erreferentziak

Ezeizabarrena, Xabier 2009: A Basque in Oxford. Etor Ostoa Ed.. Lasarte-Oria.

----------------------2005: La ciaboga infinita. Una visión política y jurídica del conflicto vasco . Alberdania.

----------------------2000: El poeta y la luna. Sendoa.

  Belen Uranga

Hizlariaz

(Zumaia)

Euskal Filologian lizentziatua (EHU)

Soziolinguistika Klusterreko teknikaria

Munduko eta Euskal Herriko hizkuntza-aniztasunaz ikerketa-lanak egin ditu.

Munduko hizkuntza anztasunaren UNESCO Katedrako baztordekide

Gipuzkoa Donostia Kutxako Ekoguneko Hizkuntza-Ekologia arloko aholkularia

Erreferentziak

Martì, F.; Ortega, P.; Idiazabal, I.; Barreña, A.; Juaristi, P.; Junyent, C.; Uranga, B. y Amorrortu, E. 2005: Hizkuntzen mundua. Munduko Hizkunzei buruzko txostena, 2005. UPV-EHU. Bilbo.

Barreña, A.; Uranga, B.; Idiazabal, I.; Izagirre, E.; Amorrortu, E. y Ortega, A. 2005: Europako hizkuntzak. UNESCO Etxea. Bilbao

Uranga, B.; Barreña, A.; Idiazabal, I.; Izagirre, E.; Amorrortu, E. y Ortega, A.; Izagirre, E. (Ed.) 2007: Amerikako hizkuntza aniztasuna, Mexikotik Hego Konoraino / La diversidad lingüística en América, de México al Cono Sur. EREIN. Donostia.

Uranga, B. Aierdi, X. Idiazabal, I. Amorrortu, I. Barreña, A. Ortega, A.. 2008: Hizkuntzak eta immigrazioa. Ikuspegi, AMARAUNA-UNESCO Etxea

Uranga, B., Maraña, M. (Ed.)2008: El futuro de las lenguas, Diversidad frente a uniformidad. Madril, Catarata.

  J. Inazio Marko Juanikorena

Hizlariaz

(Hernani)

Pedagogian doktorea; hizkuntza eta gizarte pedagogiaren alorrean. Aldaketa prozesuetan, berrikuntzan, plangintzan eta taldeen kudeaketan espezializatua.

UPV/EHUko Filosofia eta Hezkuntza Zientzien Fakultateko Hobekuntza eta Berrikuntza Dekanorde eta Hezkuntzarako Ikerkuntza eta Diagnosi-Metodoen Sailean irakasle.

Soziolinguistika Klusterreko zuzendaritzako kide Eusko Ikaskuntzako ordezkari gisa.

Euskalgintzako hainbat erakundetan eta normalkuntza proiektutan aritutakoa.

Erreferentziak

Marko, J.I. (2010). "ENEKuS eredua, lan-munduko organizazioetan euskararen normalizaziorako eraldaketa kudeatzeko erreferentziazko eredua". Bat Soziolinguistika Aldizkaria, 76.

Marko, J.I. (2010). Hizkuntza-eraldaketa organizazioetan: esperientzia eta modelizazioa. Dinamizazio soziolinguistikoa Gizarte Pedagogiaren baitan. Doktorego-tesia. Bilbo: UPV/EHU Argitalpen Zerbitzua

Marko, J.I. (2010). Organizazioetan hizkuntza-aldaketa prozesuak kudeatzeko lidergo eredua kontzeptualizatzen. Inguruak, Monografiko berezia, 2010eko otsaila.

Marko, J.I.(2009). "Hizkuntzarekiko komunitatearen gizarte erantzukizuna mundu globalizatuan: garapenerako indar-ideia berria / The community social responsibility about languages in the globalized world: new driving idea for the development. Gizarte aurrerapen iraunkorrerako berrikuntza. Innovación para el progreso social sostenible" - XVII Eusko Ikaskuntzaren Kongresua - Laburpenak. Resúmenes. Abstracts. Gasteiz: Eusko Ikaskuntza.

Marko, J.I., Lujanbio, O. (2008). Eralan Ukerketa Proiektua: EPEsA metodologia. Lan giroko hizkuntza erabileran eragiten duten aldagaietan oinarritua. Andoain: Soziolinguistika Klusterra

Marko, J. (2008a). "EraLan ikerketaren marko teorikoa. Organizazio mailan hizkuntza-normalizaziorako interbentzioen marko teorikoa kontzeptualizatzeko oinarriak". In J.I. Marko, eta O. Lujanbio, (Arg.), EraLan ikerketa-proiektua: EPEsA metodologia. Lan giroko hizkuntza erabileran eragiten duten aldagaietan oinarritua (17-28 orr.). Andoain: Soziolinguistika Klusterra.

Marko, J. (2008b). "EPEsA Metodologia (Euskara Planetan Eskuhartze Analitikorako Metodologia). EraLan ikerketa-proiektuan oinarritutako proposamen metodologikoa". In J.I. Marko, eta O. Lujanbio, (Arg.), EraLan ikerketa-proiektua: EPEsA metodologia. Lan giroko hizkuntza erabileran eragiten duten aldagaietan oinarritua (43-58 orr.). Andoain: Soziolinguistika Klusterra.

Marko, J.I. (2006). "Lan giroko hizkuntza erabileran eragiten duten aldagaiak: Eralan ikerketa proiektua". Bat Soziolinguistika Aldizkaria, 59.

Marko, J.I. (2006). "Kalitate programak eta normalkuntza programak ikastetxeetan: elkarrengandik ikasten ikerketa baten emaitzak". Tantak 36.